جدیدترین پاورپوینت های آموزشی، تحقیق ها ،پروژه های دانشگاهی و ....

اُراکل




اُراکل دسته: مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 30 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 74








این همان بانک اطلاعاتی است که تمام بانک‌های اطلاعاتی دیگر را مغلوب می‌کند. اُراکل یعنی عصاره تمام محصولات، بارزترین مدرک، بهترین بهترین‌ها، چیزی که تمام حکمتها و پاسخها از آن جریان می‌یابد. و اگر کشیش یونانی خود را برای مشاوره داشتید، در آن صورت هیچ مشکلی برای پیدا کردن چگونگی استفاده از این مورد مشکل‌ساز نداشتید.

اُراکل i8 نه تنها یکی از بهترین نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتی رابطه‌ای است، بلکه یکی از پیچیده‌ترین آنها نیز می‌باشد. اُراکل i8 کارهای بسیار جالبی انجام می‌دهد، اما کارهای آسان‌ نیز گاهی اوقات مشکل‌ساز هستند.

شاید اُراکل i8 را از طریق اینترنت خریده باشید. شاید از اُراکل i8 در کارهایتان استفاده می‌کنید. صرفنظر از اینکه چه عاملی باعث روی آوردن‌تان به اُراکل i8 شده است، می‌خواهم یک مطلب را در همین مرحله به طور واضح مطرح کنم. موتور بانک اطلاعاتی در اختیار دارید که حقیقتا پیچیده است و قابلیتهای بسیار زیادی دارد، اما اُراکل i8‌ فاقد زیباییهایی است که خریداران نرم‌افزار در عصر تکنولوژی “Plug and Play" خواهانند.

اُراکل i8 به تنهایی همچون اکسس میکروسافت یا پارادکس نیست، یعنی برنامه‌هایی که همه چیز را آماده و سهل‌الاستفاده به طور یکجا دارند. اُراکل i8 از نظر شمای ظاهری بسیار ساده است و ویژگیهای بسیار کمی برای گزارش‌گیری و آماده‌سازی فرم‌ها دارد.

کشف اُراکل i8: برنامه‌ای که همه چیز را یکجا دارد

در دهه 70 میلادی شخصی به نام لری الیسون[1] نرم‌افزار بسیار بزرگی نوشت. برنامه اُراکل در یک کامپیوتر بزرگ[2] اجرا می‌شد و اندازه آن به قدری بزرگ بود که تنها کامپیوترهای بسیار بزرگ، فضا برای آن داشتند.

روزی یکی از دوستان وی این برنامه را دید و از وی خواست که یک نسخه از آن را در اختیار او بگذارد، و لیکن به وی اطلاع داد که کامپیوترش قادر به اجرای آن برنامه بزرگ نیست. بنابراین به وی پیشنهاد نمود که چنانچه حجم برنامه‌اش را کاهش دهد، وجه قابل توجه‌ای به او پرداخت خواهد نمود.

لری الیسون پیشنهاد او را پذیرفت و در کمتر از یک سال نسخه کم‌حجم‌تری از برنامه را برای کامپیوتر کوچک وی آماده نمود. وقتی نسخه جدید برنامه به آن شخص تحویل داده شد، وی آن را «اعجاب‌انگیز» خواند.

انجام این کار لری را بر این فکر واداشت که مالکین کامپیوترهای کوچک دیگر نیز ممکن است برنامه اُراکل را بخواهند. بنابراین وی گروهی از بهترین مهندسین سرتاسر جهان را در کالیفرنیا گردهم آورد تا اُراکل را برای انواع کامپیوترها تولید کنند.

نسخه امروزی موتور اُراکل همان چیزی است که وی رویایش را در سر می‌پروراند. استفاده از اُراکل i8 یعنی به کارگیری یک بانک اطلاعاتی بسیار قدرتمند.

هسته مرکزی اُراکل i8

شکل 11 موتور بانک اطلاعاتی اُراکل i8 و برنامه‌های خدماتی[3] مرکزی آن را نشان می‌دهد. این برنامه‌های خدماتی صرفنظر از سیستم عامل یا سخت‌افزاری که به کار می‌برید، تجهیزات استاندارد همراه اُراکل i8 هستند. این برنامه‌های خدماتی و خود بانک اطلاعاتی در تمام محیط‌ها به یک شکل عمل می کنند. تنها تفاوت موجود به امکانات درونی سیستم‌هایی که به کار می‌برید مربوط است و اُراکل i8 از ویژگیهای منحصر به فرد هر کامپیوتر برای ذخیره‌سازی، خواندن، نوشتن و غیره بهره‌مند می شود.

برنامه‌های خدماتی مرکزی عبارتند از:

WebDB صبر کنید تا به موقع ببینید که این برنامه خدماتی قادر به انجام چه کارهایی است! با استفاده از آن می‌توانید صفحه‌های وبی پیاده‌سازی کنید که به صورت برنامه در بانک اطلاعاتی ذخیره می شوند و داده‌ها را بر حسب تقاضا به اینترنت یا یک اینترانت تحویل می‌دهند.

Enterprise Manager استفاده از این ویژگی که در اُراکل 7 به عنوان یک برنامه خدماتی افزودنی [4] معرفی شد، در اُراکل i8 نیز ادامه دارد. این ابزار از طریق منوها و پنجره‌هایی که برای انجام بسیاری از کارهای مدیریتی بانک اطلاعاتی دارد (مثلا ایجاد جداول و تعریف کاربران جدید)، سبب صرفه‌جویی بسیار زیاد در برنامه‌نویسی می‌شود.

SQL*Plus این ابزار امکان ایجاد و اجرای پرس‌و‌جوها، افزودن سطرهای جدید، تغییر داده‌ها و نوشتن گزارشها را فراهم می‌سازد. برای استفاده از آن باید با زبان برنامه‌نویسی SQL آشنا باشید. زبان SQL را می‌توانید در تقریبا تمام بانکهای اطلاعاتی به کار برید.

EXP و IMP -  داده‌ها را می‌توانید از بانک‌های اطلاعاتی اُراکل i8‌صادر (EXP) و یا به آن وارد (IMP) کنید.

Precompilers مجموعه‌ای از «پیش‌کامپایلرها»[5] در دسترس هستند؛ در واقع، یک مورد برای هر یک از زبانهای برنامه‌سازیی چون کوبول، Ada، C، C++، پاسکال و فرترن وجود دارد.

Assistants ویزاردهایی در اُراکل معرفی شده‌اند که شما را در انجام کارهایی چون انتقال از اُراکل 7 به 8، انتقال یک بانک اطلاعاتی اکسس به اُراکل، و تبدیل ساختارهای بانک‌های اطلاعاتی رابطه‌ای به شی‌ءها، گام به گام یاری می‌کنند.

راه‌اندازی اُراکل i8

می‌دانم که بسیاری از شما اُراکل i8 را در یک کامپیوتر بزرگ یا در یک شبکه به کار می‌برید. اُراکل i8 می‌بایست به عنوان بخشی از روتین راه‌اندازی اولیه کامپیوتر آماده و اجرا شود.



 



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : اُراکل , مقالاتی در مورد اُراکل , پروژهایی در مورد اُراکل , مطلب هایی در مورد اُراکل

[ شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۶ ب.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی