جدیدترین پاورپوینت های آموزشی، تحقیق ها ،پروژه های دانشگاهی و ....

استان قزوین

استان قزوین



استان قزوین دسته: جغرافیا



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 19 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 36








این استان با داشتن این قابلیتها و توانمندیها میتواند با برنامه ریزی ساختاری و زیربنایی جزء قطبهای موفق توریستی در سطح مالی و بین المللی مطرح شود [7].

جاذبه های گردشگری استان

الف جاذبه های طبیعی [28]

جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی مشتمل بر مجموعه وضعیتهایی است که انسان با چشم و دیدگان خویش می بیند. مهمترین عوامل طبیعی که در هماهنگی با یکدیگر موجب شکل بخشیدن به چشم اندازها و مناظر طبیعی به صورت یک مجموعه یکپارچه میشوند مشتمل بر ویژگیهای توپوگرافی، ساختار اقلیمی و آب و هوایی، ساخت زمین شناختی، کم و کیف منابع آب، پوشش گیاهی (مرتع و جنگل) ، حیات وحش و ... است.

استان قزوین به لحاظ توپوگرافی از سه قلمرو متمایز کوهستانی، کوهپایه ای و دشتی تشکیل شده که بلندترین نقطة ارتفاعی آن بیش از 4000 متر ارتفاع دارد و اغلب پوشیده از برفهای دائمی است. با توجه به ویژگیهای توپوگرافی و تأثیر عوامل مؤثر بر آب و هوا، استان قزوین برخوردار از اقلیمهای مختلف با میزانهای متفاوت بارندگی و دما است.

همچنین فضاهای کوهستانی شمالی سرمنشأ رودخانه های مهم و پر آبی است که بخش مهمی از آن بوسیله رودخانه شاهرود وارد سد سفید رود شده و نیز بخشی از آبهای سطحی رو به سمت جنوب، پس از مشروب ساختن دشتهای قزوین و تاکستان از استان خارج میشوند.

با توجه به عوامل طبیعی مذکور، پوشش گیاهی استان عمدتاً مرتعی بوده و در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای شمالی در طارم و الموت عرصه های جنگلی متشکل از گونه های بلوط ، زرشک، سیب وحشی، پسته وحشی و ... است.

1- آب و هوا و مزیتهای اقلیمی

اقلیم و ویژگیهای مطلوب آب و هوایی از جمله دمای آسایش و میزان بارندگیها و نوع آن، از مزیتهای عمدة جذب توریست به شمار می روند به نحوی که براساس مطالعات انجام شده در باب سهم هر یک از جاذبه ها در جذب گردشگران، 1/52% از گردشگران در جستجوی عوامل مساعد اقلیمی، مناظر طبیعی، سواحل و کناره های دریا بوده اند که نزد 5/36% از کل گردشگران، جاذبه های اقلیمی در رتبه اول قرار داشته است. بر همین اساس در استان قزوین به جز تیر و مرداد که گرما تا حدود کمی مانع از راحتی گردشگران است، سایر ماههای سال مطلوب می باشد.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : استان قزوین , قزوین , مقاله ای در مورد استان قزوین , مطلبی در مورد استان قزوین , جایگاه صنعت گردشگری در استان قزوین , صنعت , گردشگری

[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۱ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

هیدرولوژی شهرستان سبزوار

هیدرولوژی شهرستان سبزوار



هیدرولوژی شهرستان سبزوار دسته: جغرافیا



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 2536 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 146








منابع آب موجود هر کشور را حت فشارهای فزاینده قرار داده و مدیریت معقول و منطقی آن بسیار دشوار و پیچیده  تر از سابق نموده است. بحران آب در سطح بین‌الملل از مدتهای قبل به طور جدی توسط سیاست گذاران و متخصصین آب را به خود جلب نموده است. اثرات نامطلوب زیست محیطی در اثر تجمع گازهای گلخانه‌ای در جو سبب گرم شدن زمین و تغییر توزیع زمانی و مکانی بارش گردیده و منطق گرم و خشک با کاهش قابل توجه منابع آب رو به رو خواهند شد که متعاقب آن فاصلة زمانی بین وقوع و شدت خشکسالی‌ها و سیلابها تغییر می‌یابد به طور کلی اثرات  متقابل توسعه و محیط زیست افزایش جمعیت و ضرورت حفظ امنیت غذایی چالش‌های مهمی‌در عرصه مدیریت عرضه و تقاضای آب کنترل آلودگی منابع آب، مدیریت مقادیر جدی و بحرانی و مدیریت آبهای مشترک به وجود آوره است. برای رویارویی و دستیابی به راه کارهای مناسب جهت غلبه یا مهار بحران آب نیاز به آمار و اطلاعات از وضعیت موجود و روند گرایش مسلط حاکم می‌باشد. ارزیابی منابع آب از می‌توان یکی از مهمترین اقدامات دانست که برای افزایش آگاهی و شناخت دربارة شرایط منابع آب کشور انجام می‌پذیرد. از این رو نتایج این گونه بررسی‌ها در برنامه‌ریزی و مدیریت درست منابع آب فوق‌العاده مؤثر و سودمند است . ارزیابی منابع آب در سطح ملی با توجه به حجم اطلاعات و آمار جمع‌آور شده با تکیه بر اطلاعات محدود و شیوه‌های قدیمی‌پردازش اطلاعات مشکل بوده و قطعاً جوابگوی حل معضلات موجود نمی‌باشد و ضرورت ایجاد سامانه نوین بانکهای اطلاعات و تحلیل‌های منطقه‌ای را ایجاب می‌کند. با توجه به گسترش روزافزون جمعیت، به ویژه در شهرها که تغییر در الگوهای اقتصادی را به بار می‌آورد و همچنین بروز تغییر در روند مصارف عمومی‌کشور، نیاز به ذخیره‌سازی و مهار آب ها از طریق سدسازی در ابعاد فزاینده‌ای محسوس‌تر می‌‌گردد. (45) با توجه به اینکه بارش میانگین سالیانه جهان 840 میلی‌متر و بارش میانگین سالیانه ایران 260 میلی متر پس ایران حدود 30 درصد بارش جهانی را داراست ، و هم چنین بارش متوسط قارة آسیا 732 میلی متر که ایران 33 درصد بارش آسیا را داراست. (29)

با این وجود اختلاف ریزش در سطح کرة زمین موجب گردیده تا دانشمندان کشورها را به، پرآب، کم آب و آنهائی که با بحران آب مواجه هستند طبقه‌بندی کنند.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : هیدرولوژی شهرستان سبزوار , هیدرولوژی , شهرستان سبزوار , سبزوار , مقاله ای در مورد هیدرولوژی شهرستان سبزوار , مطلبی در مورد هیدرولوژی شهرستان سبزوار


[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۰ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

استان گیلان (وجه تسمیه)

استان گیلان (وجه تسمیه)



استان گیلان (وجه تسمیه) دسته: جغرافیا



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 83 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 197








ایران دارای تاریخهای محلی است و یا در نوشته‌ها مورد حب و بغض‌های سیاسی و طبقاتی قرار گرفته است اگر چه آثار باستانی منطقه قدرت پایداری در برابر وضعیت اقلیمی را نداشته و بخشی از آن نیز بر اثر حادثه‌ها در دل خاکها مدفون شده و بخشی دیگر بدست انسانهای نادان به تاراج رفته و ویران گردید اما زندگی سلحشورانة آنان در منابع تاریخی و نوشته‌های محلی و در فرهنگ عامه آشکارا بچشم می‌خورد.

این منطقه که در پای سلسله جبال البرز و در آغوش درختان جنگلی و در کنار دریای خزر آرمیده است. از طرف مشرق با مازندران و از مغرب با آذربایجان همسایه است و اگر همچون جغرافی نویسان قدیم حدود جغرافیایی گیلان را از طرف شمال به دریای خزر و از طرف مشرق به مازندران و از جنوب به ری و قزوین و زنجان و از طرف مغرب به آذربایجان محدود سازیم باز هم باید گفت که بخش وسیعی از مناطق کوهستانی را که امروز با نام «دیلم» از منطقة جلگه‌ای جدا می‌سازند باید جزء گیلان بحساب آورد که از نظر سیاحان داخلی و خارجی و تقسیم‌بندیهای منطقه‌ای و سیاسی و اقتصادی تا قرن‌های نزدیک بما نیز چنین بوده است همانطور که گاه گیلان را نیز ضمیمة نواحی دیلم بحساب می‌آورند بطوریکه مقدسی که کتاب خودالتقاسیم فی معرفه‌الاقالیم را که در قرن چهارم هجری می‌نوشت طبرستان و جرجان و قومس (سمنان ـ دامغان ـ بسطام) را نیز از جمله مناطق دیلمیان میداند. باید گفت حدود جغرافی آن (گیل و دیلم) تا اوایل عصر صفوی و دقیقاً تا انقراض سلسلة کیائیه در دوران سلطنت شاه عباس صفوی بنا به مقتضیات زمان و بر اثر کشمکشهای نظامی متغیر بوده است و امروز مسافری که بخواهد این حدود را ببیند همینکه از شهرستان کرج خارج گردید باید در امتداد رشته کوههای البرز حرکت کرده از طرف قزوین به رشت به راه ادامه دهد و پس از عبور از منطقه طارم و رسیدن به رود خروشان سپیدرود در برابر انبوه درختان جنگلی قرار خواهد گرفت در امتداد رودخانه پس از رسیدن به منطقه امامزاده هاشم (جهنم دره سابق) و عبور از شهرستان رشت و بندر انزلی به منتهی‌الیه این منطقه یعنی گرگانرود و آستارا خواهد رسید و در بخش شرقی به منطقة تنکابن که تا دوران قاجاریه ضمیمه گیلان بود از شهرهای لاهیجان و لنگرود و رودسر گذشته به چابکسر که آخرین بخش شرقی میان گیلان و مازندران است می‌پیوندد. تماشای آنهمه زیبایی و تنوع برای هر رهگذر تازه وارد پس از رسیدن به منجیل قدم به قدم خیره‌کننده‌تر خواهد بود زیرا با محاصره شدن منطقه در میان رشته کوههای طالش ـ طارم خلخال ـ دیلمان که مانع خروج ابرهای حاصل از تبخیر آب دریا و رودخانه‌ها و استخرها و مرداب‌هاست و همچنین حرکت بادها از دریا بخشکی و از فلات مرکزی ایران بسوی دریا آب و هوای گیلان مرطوب و متغیر و برای رشد و پرورش گیاهان و درختان مختلف فوق‌العاده متناسب بوده و رطوبت هوا تا 95 درصد و ارتفاع باران از 125 تا 162 سانتیمتر میرسد و درجة حرارت تا حدود 3 در زمستان و 37 درجه در تابستان می‌باشد. میزان نزول برف چون دورة یخبندان گیلان زیاد نیست و حداکثر ارتفاع برف ممکنست تا دو متر برسد.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : استان گیلان (وجه تسمیه) , استان گیلان , وجه تسمیه استان گیلان , استان , گیلان , مقاله ای در مورد استان گیلان , مطلبی در مورد استان گیلان


[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۰ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

شهر صائین قلعه

شهر صائین قلعه



شهر صائین قلعه دسته: جغرافیا



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 65 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 147








و منظور از آن تدوین کاملترین تابلوی ممکن از یک محل می باشد، و موضوع مورد مطالعه می تواند تمام گستره های فرهنگی تاریخی و جغرافیایی را در بری بگیرد. «دکتر عسکری خانقاه، 1373» بنابراین مردم شناسی در ارتباط با سایر علوم از جمله تاریخ، جغرافیا،اقتصاد، سیاست، جامعه شناسی و بر اساس روش استدلال استقرائی، حرکت از موضوعات به سمت کل، در صدد شناخت این گستره ها می باشد. در این تحقیق که نوعی تحلیل مردم شناسی است سعی شده است تا موضوع مورد مطالعه که شهر صائین قلعه و اماکن مذهبی تاریخی آن از جهات مختلف، جمعیتی جغرافیایی، فنون، اقتصاد، دین، زبان، عادات، آداب و رسوم و ... مورد بررسی و شناخت قرار گیرد. مردم شناسی می تواند در این بررسی یک جامعه ابتدائی یا روستایی یا جوامع صنعتی مدرن را مورد مطالعه قرار دهد. و از گرایش های مهمی که در زمره ی مهمترین تفکرات مردم شناختی هستند یعنی تکامل گرایی، که در جستجوی آن است که جای انسان را در بین سایر انواع حیوانات تعیین کند، که توسعه فرهنگی را منشعب از چند مرکز ایجاد و ابداع بداند و کارکرد گرایی که همه وقتش را بر روابط کارکردی بین ویژگیهای فرهنگی مختلف درنهادهای اجتماعی متمرکز نموده و ساخت گرایی و ... استفاده نماید. «پیشین»

طرح مسئله

یکی از مشخصه های ادیان، ادیان چه ابتدائی و یا ادیان الهی، مسأله تقدس است. در هر دینی جاذبه های قدسی وجود دارد و مردمان آن جوامع نسبت به آن موارد و مکانهای مقدس احترام و ارزش معنوی قائل هستند، و اعمال خاصی را برای آن مکانها در نظر گرفته اند و با دقت سعی در انجام آن اعمال در آن اماکن می باشند.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : شهر صائین قلعه , شهر , صائین قلعه , مقاله ای در مورد شهر صائین قلعه , مطلبی در مورد شهر صائین قلعه



[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

تهران (2)

تهران (2)



تهران (2) دسته: جغرافیا



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 12 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 24








در ابتدا توضیحاتی کلی در مورد موقعیت جغرافیایی شهر تهران آورده شده و سپس به تفصیل ویژگیهای اقلیمی منطقه مورد نظر بررسی شده است.

هدف از این مطالعات دستیابی به اطلاعاتی است که از طریق آن، می‌توان معماری بناهای مورد نظر را تا حد امکان با شرایط و مقتضیات اقلیمی انطباق داد و شرایط زندگی و یا بهره‌گیری از فضاهای مجموعه را با وضعیت آب و هوایی محیط تنظیم نمود.

- خلاصه روند دویست ساله توسعه و گسترش شهر تهران

شهر تهران از حدود دویست سال پیش که پایتخت اعلام شد تا به امروز تحولات بسیاری را از سر گذرانیده است و طی ادوار مختلف توسعه، به کلان شهر کنونی تبدیل شده است. شهر تهران عمدتاً در سه مقطع گسترش یافته است؛ اول در زمان صفویه و قاجاریه، دوم در زمان پهلوی اول و سوم در زمان پهلوی دوم. حرکت طبیعی گسترش شهر تهران طی دوران صفویه و قاجاریه و به حکومت رسیدن رضاشاه، دچار تحولات جدیدی شد. وسعت شهر تهران طی دوران کوتاه حکومت وی به سرعت افزایش یافت و از حدود 24 کیلومتر مربع در سال 1301 هـ . ش به حدود 45 کیلومتر مربع در سال 1320 هـ .ش رسید. یعنی مساحت شهر در ظرف کمتر از 20 سال، تقریباً دو برابر شد. هسته مرکزی شهر نیز با توجه به جاذبه شمال شهر و شمیرانات به طرف آن کشیده می‌شود، به طوریکه امروزه مرکز تهران از بازار به خیابان انقلاب تغییر مکان داده است، یعنی 4 کیلومتر حرکت کرده است. در نقشه‌های گسترش شهر تهران در دوره‌های مختلف، این تغییرات به وضوح دیده می‌شود. جمعیت شهر تهران در طی سالهای 1166 هـ . ش تا 1365 هـ . ش از بیست هزار نفر به 6 میلیون نفر رسید. یعنی 300 برابر و وسعت شهر از 2/7 کیلومتر مربع به 620 کیلومتر مربع رسید یعنی وسعت شهر 76 برابر شد. (1)

-  موقعیت جغرافیایی

شهر تهران در دامنه جنوبی کوههای البرز و حاشیه شمالی کویر مرکزی ایران، در دشتی نسبتاً هموار واقع شده که شیبش از شمال به جنوب است و به وسیله دو رود اصلی کرج در باختر و جاجرود در خاور همراه با رودهای فصلی جعفرآباد یا دربند، دارآباد، درکه و کن که همگی از شمال به جنوب جریان دارند، مشروب می‌گردد. شهر تهران از نظر جغرافیایی در عرض شمالی 35 و 35 تا 50 و 35 و طول خاوری 4 و 51 تا 33 و 51 قرار دارد و ارتفاعش در جنوب (پالایشگاه تهران) 1160 متر و در نواحی مرکزی (پارک شهر) 1210 متر و در شمال (سعدآباد) 1700 متر است. دشت تهران به طور کلی دارای آب و هوایی گرم و خشک است و فقط نواحی شمالی‌اش که در دامنه‌های کوهستان البرز واقع است، اندکی متعادل و مرطوب می‌باشد.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : تهران (2) , موقعیت جغرافیایی تهران , خلاصه روند دویست ساله توسعه و گسترش شهر تهران , مقاله ای در مورد تهران , مطلبی در مورد تهران , تهران , شهرستان تهران

[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

تهران

تهران



تهران دسته: جغرافیا



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 45 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 110








شهرستان‌های آن عبارت‌اند از:

شهرستان تهران، شهرستان دماوند، شهرستان ری، شهرستان ساوجبلاغ، شهرستان شمیرانات، شهرستان شهریار، شهرستان کرج، شهرستان ورامین، شهرستان اسلام‌شهر.

«جغرافیای طبیعی و اقلیم»

  • ارتفاعات

استان تهران با رشته‌ کوه‌های البرز از استان‌های شمالی ایران جدا شده است. بخش مرتفع البرز در مرز شمال استان به 1500 متر می‌رسد که در سمت شمال غربی کشیده شده است. در ارتفاعات بالایی کوهستان البرز که دارای شیب نسبتاً تندی است، امکاناتی بسیار محدود برای دست‌یابی به منابع آب و کشاورزی وجود دارد. از این رو جمعیتی بسیار اندک در این نواحی ساکن شده‌اند. شهرستان و تقریباً همه شهر دماوند در این ارتفاعات قرار گرفته است.

ارتفاع رشته‌کوه‌های البرز به سوی شرق افزایش می‌یابد و در ارتفاع 5678 متری (قله دماوند) به بالاترین حد خود می‌رسد. قله دماوند در مرکز البرز قرار دارد و مرتفع‌ترین قله میان چکادهای آسیای غربی و اروپا است. قله دماوند آتشفشانی خاموش است که اکنون آخرین مرحله‌های پیش از خاموشی کامل را می‌گذراند و خروج گازهای گوگردی و چشمه‌های معدنی این ادعا را تایید می‌کند.

در شمال‌شرقی استان، کوه‌های سوادکوه و فیروزکوه قرار دارد و به ارتفاعات شهمیرزاد در شرق می‌پیوندد.

دیواره جنوبی کوه‌های البرز مرکزی را در استان تهران کوه‌های لواسانات و قره‌داغ و کوه‌های شمیرانات که بلندترین نقطه آن قله 3933 متری توچال می‌باشد، در بر گرفته است. از دیگر ارتفاعات استان می‌توان به کوه‌های حسن‌آباد و نمک در جنوب، بی‌بی شهربانو و القادر در جنوب شرقی و ارتفاعات قصر فیروزه در شرق اشاره کرد.

  •  پوشش گیاهی

موقعیت آب و هوایی استان تهران، چه در مناطق کوهستانی و چه در دشت‌ها، موجب پوشش گیاهی از نوع نیمه صحرایی شده است. بارندگی اندک و خشکی هوا باعث رشد خار و بوته استپ‌های صحرایی و نیمه صحرایی به ویژه در بلندی‌هاست.

نواحی جلگه‌ای و دشت‌های استان تهران با شیبی ملایم از شمال شرقی به سوی جنوب غربی کشیده شده است. این مناطق به علت هموار بودن، وضعیتی



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : تهران , موقعیت جغرافیایی تهران , پوشش گیاهی شهر تهران , مقاله ای در مورد تهران , مطلبی در مورد تهران , تهران , شهرستان تهران

[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۷ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

بندر انزلی (وجه تسمیه)

بندر انزلی (وجه تسمیه)



بندر انزلی (وجه تسمیه) دسته: جغرافیا



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 483 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 129








(سوسرروگا ـ پیر بازارروگا ـ راست خاله ـ و نهنگ روگا) و یک رودخانه از غرب (شنبه بازارروگا) از طریق آن به دریا وارد می‌گردد.

 

انزلی مهمترین بندر ایران در ساحل دریای خزر است که در ساحل جنوب غربی این دریا در آخرین قسمت شرقی زبانه‌ای که مرداب را از دریا جدا می ‌کند قرار دارد.

گملین در سال 1771 در مورد انزلی چنین می‌نویسد:

شهر انزلی یا به طوری که روشها نوشته‌اند به دو قسمت قدیم و جدید تقسیم می‌شود. در قسمت قدیمی جزایر و ارامنه ایرانی کسی سکونت ندارد و در قسمت جدید بازرگانان روسیه و ارامنه تابع روسیه زندگی می‌کنند.

در قدیم تمام خانه‌ها بدون استثنا از جگن «نوعی نی» ساخته شده بود. به دلایل زیادی که جای شگفتی باقی نمی‌گذارد به نظر  میرسد که قدمت این بندر بیش از پنجاه سال نمی‌باشد. به سبب اینکه بناهای آن با چنین وسیله ساده ای ساخته شده. حریق در آنجا خسارت زیادی به بار آورده است. کلبه‌ها یا دکانهای چوبی این بندر در معرض همه نوع رطوبت ناشی از اختلافات جوی می باشد و چون این رطوبت بدون هیچ واسطه‌ای به آنها میرسد نمیتواند بی‌ضرر باشد.

کلیسای ارامنه در میان دو قسمت قدیم و جدید شهر واقع شده است. شهر در طول ساحل امتداد می‌یابد و به صورت جاده طویلی است که به وسیله چندین جاده قطع می‌شود و این همان جای است که خلیج شروع میشود و در زیر به دو شاخه که به هم متصل است تقسیم می گردد. آب عده‌ای از رودخانه‌ها به این خلیج می‌ریزد.

این خلیج تقریباً انزلی را به صورت جزیره‌ای در آورده است که شامل تعداد زیادی دهکده می‌باشد.

در گذشته عده‌ای از مردم از طریق کشاورزی و عده دیگر از راه قایقرانی امرار معاش می‌کردند.

خاک انزلی ماسه‌ است و همین خاک است که ساختمان بناها را به صورتی محکم و سخت در می آورد ولی از طرف دیگر در فصل پائین این منطقه بارانهای فراوانی دارد خسروخان گرجی که در سال 1230 هجری که گیلان را داشت بناهای زیادی در آنجا ساخت که از جمله می توان پارک توپخانه، قورخانه، دیده بان (چراغ دریائی)، چند حمام و بازار کوچکی شامل دوازده دکان ر ا نام برد و باغی هم به نام باغ شاه در میان پشته ساخت.

حدود موقعیت:

بندر انزلی دارای 37 درجه و 28 دقیقة عرض شمالی و 49 درجه و 28 دقیقة عرض شمالی و 49 درجه و 28 دقیقه طول شرقی است. ارتفاع آن از سطح دریا 15- است و از  شمال به دریای خزر ـ از جنوب به مرداب انزلی ـ از مشرق به خمام و رشت ـ از مغرب به منطقه طوالش محدود می‌شود. در سال 1370 هـ . ش جمعیت مرکز شهرستان 697/64 نفر و جمعیت کل شهرستان 275/122 نفر و دارای یک شهر و یک بخش و دو دهستان مشتمل بر سی و چهار  آبادی است  و به دو قسمت تقسیم می‌شد محلات قدیمی از انزلی کهنه آباد و محلات جدید تازه آباد نام داشت.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : بندر انزلی (وجه تسمیه) , بندر انزلی , وجه تسمیه بندر انزلی , بندر , انزلی , مقاله ای در مورد بندر انزلی , مطلبی در مورد بندر انزلی


[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۶ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

پایان نامه کارشناسی شبکه های نسل آینده

پایان نامه کارشناسی شبکه های نسل آینده



پایان نامه کارشناسی شبکه های نسل آینده دسته: کامپیوتر



فرمت فایل: docx

حجم فایل: 2105 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 139








با سلام خدمت دوستان، این پایان نامه شامل (تقدیر و تشکر-چکیده-مقدمه-فصل‌ها-مشخصات پروژه-منابع و ماخذ-نتیجه گیری-فهرست مطالب) می باشد.

 خریدار عزیز این فایل دارای فونت های مخصوص پایان نامه هم میباشد و برای شما به صورت یک جا بصورت زیپ ارسال شده است.

** توجه توجه : در فایل ورد "مشخصات پروژه" لطفا بجای نوشته های زیر مشخصات خود را وارد کنید:**

درج آرم و یا لوگو دانشگاه--> آرم دانشگاه یا دانشگاه آزاد یا دانشگاه پیام نور و یا هر دانشگاهی که داری آرم می باشد درج دهید، بصورت نمونه بنده دو نوع آرم را در فایل قرار دادم.

دانشگاه ... واحد ... --> در این قسمت مشخصات دانشگاه را وارد میکنید برای نمونه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل

استاد راهنما : جناب آقای/  خانم مهندس ... --> در این قسمت نام استاد خود را وارد می کنید .

درج نام دانشجو --> در این قسمت نام خود را وارد میکنید .

**لازم به ذکر است در آخر مشخصات پروژه : فصل و سال پایان ، پایان نامه را درج کنید مثل :

بهار 1393 

درج دهید.**

بخشی از چکیده این پایان نامه:

در این پروژه از زوایای بسیار متفاوت، هوش شبکه را در نظر گرفته ایم. ما پروتکل ها، روشها و ابزار خدمات رسانی در شبکه های telephony (تلفنی)، mobile (شبکه متحرک) و اینترنت را بررسی کرده ایم. بعضی از استانداردها مناسب هستند و سایر استانداردها پیشنهادهای صنعتی جدید  هستند.

به طور کلی موضوع اصلی که در این پروژه دنبال می شود تقارب یا اصطلاحاً همگرایی سرویسهای Voice (صدا) و Data (دیتا) به سمت یک دنیای جدید از درخواستهای پیشرفته که یک راهی برای ارتباط برقرار کردن بین افراد به وجود می آورند، می باشد. در واقع نیاز به یکی کردن حالت انتقال مداری و انتقال بسته ای (Packet) به یک شبکه باند پهن جهانی بود که اتحادیه مخابرات بین المللی را برای ایجاد شبکه های Next Generation تحریک کرد.

فهرست مطالب پایان نامه:

چکیده

مقدمه

Next Generation Networkفصل اول- شبکه نسل آینده() -> شامل 78 صفحه میباشد.

1.1) انواع روشهای Modulation

1.2)اصول PCM

1.3)تبدیل دیجیتال به آنالوگ

1.4) مزایای PCM

1.5) سیگنالینگ (Signaling)

1.6) بخش های سیگنالینگ در شبکه

1.7) روشهای سوئیچ

1.8) لایه بخش کاربر (User Port Layer)

1.9) Packet Switched Technology

1.10) پروتکل کنترل انتقال

1.11) روترها (Routers) و گذرگاهها

1.12) پروتکل انتقال (کنترل) real-time

1.13) هوشیاری اینترنت

1.14) پروتکل‌های‌ کنترل گذرگاه رسانه media gateway control protocol

1.15) پروتکل انتقال کنترل جریان

1.16) JAIN

1.17) The mobile dimension

1.18) ساختمان Next Generation Network

1.19) The next Generation Network architecture

 

1.20) OSIچیست

------------------------------

فصل دوم IPV4 و IPV6 -> شامل 26 صفحه می باشد.

2.1) آشنایی با IPV6و IPV4

2.2) خصوصیات IPV6و IPV4

2.3) فضای آدرسی بزرگتر      

2.4) پیکربندی خودکار هاستهای بدون تابعیت

2.5) مولتی کاست (Multicast)

2.6) وضعیت گسترش

2.7) آدرس دهی

2.8) فواید IPv6

 

2.9) مزایای استفاده از IPv6

--------------------------------------------

فصل سوم آشنایی با  استاندارد سازی در NGN و معماری NGN -> شامل 11 صفحه می باشد.

3.1) استانداردهای NGN

3.2) تقسیم بندی اولیه در NGN

3.3) کلیاتی دربارهNGN

3.4) معماری NGN

 

3.5) اصول طراحی درNGN

---------------------------------------

فصل چهارم گذر از TDM به NGN -> شامل 15 صفحه می باشد

4.1) سناریوهای گذر بهNGN

4.2) پیاده سازی NGN

4.3) گذر از شبکه فعلی  TDM Basedبه NGN

4.4) استراتژی گذر از TDMبه NGN

4.5) انواع لایه های شبکه NGN

--------------------------------------------

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

با تشکر از شما دوست عزیز



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : پایان نامه کارشناسی شبکه های نسل آینده , شبکه نسل آینده , تبدیل دیجیتال به آنالوگ , روشهای سوئیچ , Next Generation Network , پروتکل انتقال کنترل جریان , مولتی کاست , آشنایی با IPV6و IPV4 , استانداردهای NGN

[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۶ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

پروژه کارشناسی انواع سدهای بتنی

پروژه کارشناسی انواع سدهای بتنی



پروژه کارشناسی انواع سدهای بتنی دسته: عمران و نقشه کشی



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 132 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 39








با سلام خدمت دوستان، این پروژه شامل (چکیده-مقدمه-فصل‌ ها (دارای سه فصل در یک فایل ورد)-مشخصات پروژه-منابع و ماخذ-فهرست مطالب) می باشد.

** توجه توجه : در فایل ورد "موضوع پروژه" لطفا بجای نوشته های زیر مشخصات خود را وارد کنید:**

نام استاد : جناب آقای/  خانم مهندس ... --> در این قسمت نام استاد خود را وارد می کنید .

درج نام دانشجو --> در این قسمت نام خود را وارد میکنید .

**لازم به ذکر است در آخر مشخصات پروژه : فصل و سال پایان ، پایان نامه را درج کنید مثل :

بهار 1394 

درج دهید.**

فهرست مطالب پروژه:

چکیده

مقدمه

فصل اول – سد های بتنی 

سدهای بتنی (موارد کنترل در سدهای بتنی )

محل های کنترل در سدهای بتنی

حرکات کل سد بتنی

سازه های وابسته به سد بتنی

 

فصل دوم سدهای قوسی و سدهای بتنی وزنی

سدهای بتنی قوسی

اولین سد قوسی در ایران

بررسی‌ ایمنی‌ سدهای‌ قوسی‌ توسط‌ تئوری‌ مقاومت‌

بررسی‌ ایمنی‌ سدهای‌ قوسی‌ توسط‌ تئوری‌ پایداری‌

روش‌ اضافه‌بار

روش‌ ذخیره مقاومت‌

روش ترکیبی

تئوری‌های دیگری در زمینه ارزیابی ایمنی سد قوسی

پیش‌بینی‌ها

سازه های وابسته به سد قوسی

کنترل دستگاههای اندازه گیری و تجهیزات کنترل

سدهای بتنی وزنی یا وزنه دار

 

فصل سوم – سد لاستیکی و سد زیر زمینی

تاریخچه استفاده از سدهای لاستیکی

اهداف کلی از ساخت سدهای لاستیکی

مزایای سدهای لاستیکی

انواع سدهای لاستیکی و مقایسه ی آن ها

خصوصیات سدهای لاستیکی بادی

خصوصیات سدهای لاستیکی آبی

ملاحظات ، مسایل و مشکلات فنی در سدهای لاستیکی

مسائل زیست محیطی سدهای لاستیکی

عمر و دوام سدهای لاستیکی

شکل سطح مقطع بدنه سد لاستیکی

بالشتک بتنی

باله آبی

حوضچه آرامش

دیواره‌های بالی شکل در رودخانه

سد زیر زمینی

کجا می توان سد زیرزمینی احداث کرد؟



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : پروژه کارشناسی انواع سدهای بتنی , سدهای بتنی , سدهای قوسی , پروژه عمران , سد لاستیکی , سد زیر زمینی , بالشتک بتنی , باله آبی , سدهای بتنی وزنی

[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۵ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

تحقیق بیمه روش جبران خسارت در حمل و نقل دریایی

تحقیق بیمه روش جبران خسارت در حمل و نقل دریایی



تحقیق بیمه روش جبران خسارت در حمل و نقل دریایی دسته: فقه و حقوق اسلامی



فرمت فایل: docx

حجم فایل: 280 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 34








عنوان: تحقیق بیمه روش جبران خسارت در حمل و نقل دریایی

دسته: حقوق

فرمت: ورد (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 34 صفحه

این فایل شامل تحقیق جامع و کاملی با عنوان " بیمه روش جبران خسارت در حمل و نقل دریایی " می باشد که در حجم 34 صفحه با فرمت word تهیه شده است که میتواند به عنوان کار تحقیقی رشته حقوق مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

تاریخچه مختصر

بیمه حمل ونقل دریایی

بیمه‌ نامه دریائی: Marine Insurance Policy

 خساراتی که در بیمه نامه دریائی تحت پوشش قرار می گیرد

فرانشیز

خسارت خاص

خسارات خاصی که در مورد کشتیها مد نظر قرار می گیرد

 خسارت عمومی

خسارت کلی بیمه

  از بین رفتن فرضی

 ازبین رفتن کامل فرضی

شناخته نشدن محموله

  F.P.A

خساراتی‌ که‌ در بیمه‌نامه‌ اف‌.پی‌.ا. مورد تعهد بیمه‌گر است‌

خسارات‌ خارج‌ از تعهد بیمه‌گر در بیمه‌نامه‌ اف‌.پی‌.ا.

بیمه‌نامه‌های‌ باربری‌ با شرایط دبلیو.ا. (.W.A)

بیمه کشتی

جزئیات پوشش های بیمه کشتی

 استثنائات

زیان همگانی و هزینه نجات

خسارت همگانی جنرال اورج

 مصادیق خسارت همگانی

هزینه بازدید زیرکشتی

غرامت فوت و نقص عضو

نرخ‌ بیمه‌نامه‌های‌ باربری‌ در شرایط سه‌ گانه‌

اعتبار پوشش‌ بیمه‌ای‌

پوشش‌ خطر جنگ‌

خطرات‌ تحت‌ پوشش‌ شرایط جنگ

  استثنائات‌

  نرخ‌ پوشش‌ جنگ‌

نتیجه گیری

 منابع

تحقیق تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : تحقیق بیمه روش جبران خسارت در حمل و نقل دریایی , تحقیق بیمه روش جبران خسارت در حمل ونقل دریایی , بیمه حمل ونقل دریایی , فرانشیز , خسارت کلی بیمه , FPA , بیمه کشتی , خسارت همگانی جنرال اورج , مصادیق خسارت همگانی , اعتبار پوشش‌ بیمه‌ای‌ , پوشش‌ خطر جنگ‌ , خطرات‌ تحت‌ پوشش‌ شرایط جنگ

[ سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۵۲ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]