جدیدترین پاورپوینت های آموزشی، تحقیق ها ،پروژه های دانشگاهی و ....

بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان کلاس چهارم شهر تهران

بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان کلاس چهارم شهر تهران



بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان کلاس چهارم شهر تهران دسته: روانشناسی



فرمت فایل: docx

حجم فایل: 113 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 73








پایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی با موضوع بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان کلاس چهارم شهر تهران

                                         فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                 صحفه

چکیده ...................................................................................................................1

فصل اول: کلیات تحقیق .............................................................................................. 2

مقدمه ...................................................................................................................3

بیان مسئله .............................................................................................................4

اهداف تحقیق ...........................................................................................................4

اهمیت و ضرورت تحقیق  ..............................................................................................4

فرضیه تحقیق ............................................................................................................5

متغیرهای تحقیق ........................................................................................................5

واژه ها و مفاهیم و تعاریف عملیاتی ..................................................................................5

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق ...................................................................................7

پرخاشگری ................................................................................................................8

تعریف پرخاشگری ........................................................................................................9

انواع پرخاشگری .........................................................................................................10

انواع دیگر رفتار پرخاشگرانه............................................................................................ 11

علل وانگیزه های پرخاشگری ..........................................................................................12

نظریه زیستی پرخاشگری ..............................................................................................12

کروموزم های جنسی و پرخاشگری ..................................................................................14

بلوغ جنسی و پرخاشگری .............................................................................................14

نظریه ناکامی – پرخاشگری ...........................................................................................15

درستی و نادرستی نظریه ناکامی – پرخاشگری ..................................................................16

نظریه یادگیری اجتماعی ...............................................................................................17

پرخاشگری چگونه یادگرفته می شود ................................................................................20

بازی های رایانه ای و پرخاشگری .....................................................................................21

نقش رسانه های گروهی و فیلم های تلویزیونی درآموزش پرخاشگری ........................................ 22

آیا پرخاشگری همواره زیان آور است یا فایده هایی نیز دارد؟ .....................................................24

کنترل پرخاشگری ........................................................................................................25

شیوع افسردگی شدید ................................................................................................26

اختلال دو قطبی .........................................................................................................29

دیس تایمی و سیکلو تایمی ...........................................................................................31

دیس تایمی یا افسرده خویی مزمن ..................................................................................31

سیکلو تایمی یا افسرده خویی ادواری ...............................................................................31

ابعاد اختلالات خلقی ....................................................................................................32

سیکوتیک در برابر نوروتیک ...............................................................................................32

افسردگی درون زاد در مقابل افسردگی واکنشی .................................................................34

افسردگی قطبی .........................................................................................................39

نظریه های مربوط به افسردگی ........................................................................................41

نظریه های زیست شناختی.............................................................................................41

نقش وراثت در اختلالات دو قطبی .....................................................................................44

الگتروشوک درمانی .......................................................................................................47

شبکه ارتباطی عصبی-بدنی و انتقال دهنده آن .................................................................... 48

نظریه های روان یویایی ..................................................................................................49

درمان افسردگی از نقطه نظر یادگیری ................................................................................52

نظریه شناختی ...........................................................................................................56

نظریه شناختی بک درباره افسردگی ..................................................................................57

اسناد (نسبت دادن) و بی پناهی در افسردگی ....................................................................57

بی پناهی آموخته شده اولیه............................................................................................58

فصل چهارم: روش تحقیق................................................................................................59

جامعه آماری ..............................................................................................................61

حجم نمونه ................................................................................................................62

روش نمونه گیری .........................................................................................................62

ابزار اندازه گیری (اعتبار و روانی آنها) .................................................................................62

روش آماری مربوط به فرضیه ها ........................................................................................63

روش تحقیق ..............................................................................................................63

فصل چهارم: یافته ها وتجزیه وتحلیل داده ها .......................................................................64

یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها .....................................................................................67

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات ...............................................................................70

بحث و نتیجه گیری .......................................................................................................71

محدودیت ها ..............................................................................................................71

پیشنهادات ................................................................................................................72

 

چکیده :

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین پرخاشگری و افسردگی در بین دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر تهران که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری و افسردگی رابطه معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر تهران است که 70 نفر بصورت روش نمونه گیری طبقه ای و به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیده که پرسشنامه های افسرگی و پرخاشگری بر روی آنها اجرا گردیده است که بعد از اجرای پرسشنامه در بین آزمودنی ها و بدست آوردن نمرات خام از طریق روش آماری ضریب هم بستگی آمار را بدست آورده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین افسردگی و پرخاشگری رابطه معنی داری وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر 0/05<p است.

 

واژگان کلیدی : افسرگی، پرخاشگری، شهر تهران، چهارم ابتدایی.



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان کلاس چهارم شهر تهران , رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان کلاس چهارم شهر تهرانافسرگی , پرخاشگری , تهران , چهارم ابتدایی , پایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی , پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان , بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی کودکان , آزمون t , تحلیل آماری , نظریه شناختی بک , دیس تایمی , سیکلو تایمی

[ دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۵۰ ب.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی