جدیدترین پاورپوینت های آموزشی، تحقیق ها ،پروژه های دانشگاهی و ....

فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت



فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت دسته: علوم تربیتی



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 63 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 93








در عصر حاضر که دوره پیشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بینیم که دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد . تولید اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سایه وجود رایانه و اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوری که نمی توان از تأثیر این ابزار بر انسان چشم پوشید و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقیت ها نادیده گرفت.

با توجه به تأثیر بسیار زیاد این ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمین و مسؤولین به این امر مهم ، می بایست کارهای تحقیقی و پژوهشی زیادی انجام گیرد تا همگان به اهمیت این تغییر و تحول پی ببرند .

بررسی آثار رایانه بر رشد خلاقیت دانش آموزان و معرفی شیوه های مؤثر و مفید کاربرد آن در بروز خلاقیت تحقیقات گسترده ای را می طلبد که با یک برنامه محدود امکان نتیجه گیری درست و دقیق محال می نماید و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجهقرار گیرند .

در این پژوهش ابتدا به تعریف واژه خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران پرداخته شده است . سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقیت ، رایانه به عنوان ابزار آموزشی ، فواید و اهمیت استفاده

از رایانه ، علت عدم کاربرد چشمگیر رایانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رایانه در بروز خلاقیت و . . . مورد بررسی قرارگرفته است .

بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزیده شده است .

در پایان توصیه ها ، موانع و مشکلات و شرایط اجرایی کاربرد رایانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است .

امید است که در آینده ای بسیار نزدیک به نقش این ابزار مهم بیشتر از حال توجه گردد و تحقیقات گسترده ای توسط طالبان علم و پیشرفت انجام گیرد .

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل اول : کلیات

ـ موضوع

ـ سؤال ﺗﺤﻘﻴق

ـ فرﺿﻴﻪ های ﺗﺤﻘﻴق

ـ روش ﺗﺤﻘﻴق

ـ هدف ﺗﺤﻘﻴق

ـ ضرورت و اﻫﻤﻴﺖ ﺗﺤﻘﻴق

ـ مفاﻫﻴﻢ کلی

فصل دوم : مبانی نظری ﺗﺤﻘﻴق

ـ نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های مربوط به روش آموزش به کمک راﻳﺎﻧﻪ

ـ برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICTدر آموزش و پرورش

ـ استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی

ـ مفهوم خلاﻗﻴﺖ از دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران

ـ رابطه خلاﻗﻴﺖ ، هوش و پیشرفت تحصیلی

ـ رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی

ـ خلاقیت در سطح اجتماعی

ـ دانش

فصل سوم : مزایا و محدودیت های سیستم های رایانه

ـ رایانه ماشین دلهره آور

ـ محدودیت های رایانه

ـ آموزش برنامه ای

ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای

ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای

ـ ماشین آموزشی

ـ آموزش به کمک رایانه

ـ مزایای آموزش رایانه ای

ـ زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش

ـ یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی

 

فصل چهارم : داده های آماری

ـ ابزار جمع آوری

ـ روش جمع آوری اطلاعات

ـ یافته های تحقیق

ـ تجزیه و تحلیل یافته ها و تتیجه گیری

 

فصل پنجم : اراﺋﻪ پیشنهادها و راهکارها

ـ فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت

ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت

ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش

ـ آموزش الکترونیکی برای معلمان

ـ دیدگاه آرمانی

ـ توصیه ها

ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای

ـ شرایط اجرایی

٭ پرسشنامه

٭ منابع



پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت , فناوری اطلاعات , برنامه های آموزشی , رایانه , رشد خلاقیت , خلاقیت , هوش , پیشرفت تحصیلی , فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی , بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه , ایجاد و رشد خلاقیت

[ سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ق.ظ ] [ tey moor ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی