بررسی رابطه بین سبک های حل مساله بین دانشجویان افسرده و بهنجار
بررسی رابطه بین سبک های حل مساله بین دانشجویان افسرده و بهنجار
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 143 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 169
بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.
افراد افسرده نسبت به آینده دید انعطاف پذیری ندارند. آنها احتمالاً بیشتر از افراد غیر افسرده آینده خود را منفی می بینند و به نظرشان احتمال دستیابی به تجارب خوشایند کمتر است به همین دلیل افراد افسرده به جای تلاش برای دستیابی به موفقیت های با ارزش در آینده تمام نیروی خود را صرف اجتناب از موقعیت های ناخوشایند موجود می کنند .
فهرست مطالب
فصل اول |
|
چارچوب کلی پژوهش |
1 |
مقدمه |
1 |
پایداری |
1 |
کلی نگری |
2 |
درونی بودن |
2 |
بیان مسأله پژوهش |
4 |
اهمیت نظری و عملی پژوهش |
6 |
اهداف پژوهش |
9 |
سئوال ها و فرضیه های پژوهش |
10 |
سئوال های پژوهش |
11 |
فرضیه های اصلی پژوهش |
11 |
فرضیه های فرعی |
11 |
متغیرهای پژوهش |
11 |
تعریف متغیرها و اصطلاحات |
12 |
تعریف نظری و عملیاتی افسردگی |
12 |
تعریف نظری و عملیاتی افسردگی |
13 |
تعاریف نظری و عملیاتی سبک حل مساله |
13 |
تعریف عملیاتی سبک حل مساله |
14 |
فصل دوم |
|
ادبیات و پیشینة پژوهش |
15 |
مقدمه |
15 |
علایم افسردگی و سبک های آن |
17 |
فقدان سیستم حمایت اجتماعی |
18 |
سبک تمرکز برخود افسرده ساز |
18 |
آسیب پذیری کمال گرایانه |
18 |
کنترل بیرونی |
18 |
نظریه های شناختی افسردگی |
19 |
فرضیه اسنادی درماندگی آموخته شده |
25 |
نظریه ناامیدی افسردگی |
27 |
نظریه سبک تمرکز برخود افسرده ساز |
30 |
فرضیه پردازش شناختی مارتین |
35 |
نظریه های رفتاری در افسردگی |
36 |
نظریه رفتاری تقویت مثبت فرستر |
36 |
نظریه رفتار بین فردی لونیسون |
37 |
نظریه رفتاری خود نظم بخشی کانفر |
38 |
نظریه رفتاری خود نظم بخشی کانفر |
40 |
ساختار شناختی حل مسأله |
45 |
مراحل حل مسئله در مدل حافظه گرینو |
46 |
حل مساله و مؤلفه های فراشناختی |
48 |
حل مسئله / تصمیم گیری |
49 |
پیشینه مقابله |
52 |
نظریه مقابله |
53 |
مسأله مدار |
54 |
هیجان مدار |
55 |
اجتناب |
56 |
سبک های مقابله , تعاریف , طبقه بندی |
57 |
تعاریف |
57 |
طبقه بندی شیو های مقابله |
58 |
منابع حمایتی مقابله |
60 |
الگوی تاثیرعمده |
61 |
الگوی سپر محافظ |
61 |
ادراک استرس در الگوی تبادلی |
62 |
افسردگی / سبک حل مساله |
64 |
حل مسأله / عزت نفس / منبع کنترل |
72 |
استرس / عزت نفس / منبع کنترل |
75 |
استرس / افسردگی / حمایت اجتماعی |
77 |
پیشینه مطالعاتی |
82 |
پژوهشهای انجام شده در داخل کشور |
82 |
پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور |
89 |
فصل سوم |
|
روش پژوهش |
95 |
طرح پژوهش |
95 |
جامعه آماری |
95 |
روش نمونه برداری وحجم نمونه |
96 |
ابزارهای پژوهش |
97 |
پرسشنامه سبک حل مسأله |
97 |
پرسشنامه افسردگی بک |
103 |
اعتبار و روائی آزمون افسردگی بک |
104 |
نمره گذاری تست افسردگی بک |
107 |
جدول هنجار گزینی مقیاس افسردگی بک |
107 |
مقیاس خود سنجی افسردگی |
108 |
روش اجرای پژوهش |
109 |
روش تجزیه و تحلیل داده ها |
109 |
فصل چهارم |
|
تجزیه و تحلیل آ ماری |
110 |
مقدمه |
110 |
فصل پنجم |
|
خلاصه پژوهش |
123 |
بحث و نتیجه گیری |
123 |
تجزیه و تحلیل نتایج |
125 |
بحث و نتیجه گیری |
136 |
محدودیت های پژوهش |
139 |
پیشنهادها |
140 |
پیشنهاد برای مؤسسات ، نهادها و مراکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی |
140 |
پیشنهاد به پژوهشگران |
141 |
منابع |
143 |
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی : بررسی رابطه بین سبک های حل مساله بین دانشجویان افسرده و بهنجار , سبک های حل مساله , دانشجویان , افسرده , بهنجار , افسردگی , سبک حل مساله , بررسی رابطه بین سبک های حل مساله , رابطه بین سبک های حل مساله
[ يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۲۱ ق.ظ ] [ tey moor ]
[ ۰ ]